BIZALOM ÉS SPONTANEITÁS A KAPCSOLATBAN

mozgásműhely segítő szakemberek részére

2022. április 30. (szombat) 9:00-17:00, Budapest, Jurányi Inkubátorház

Az egésznapos mozgásműhely testtudati munkán keresztül vizsgálja a segítő kapcsolatot.
A kontakt improvizáció lehetőségeit használva egyéni, páros és csoportos folyamatokban nézünk rá saját működésünkre. Kapcsolatba kerülünk a téren, a hangokon, a tekinteten, a mozdulatokon és az érintésen keresztül. Felfedezzük, hogy mi történik egy kapcsolati térben. Kutatjuk, hogy mitől épül a bizalom, és hogy jön létre az improvizáció.

Mire számíthatsz?

  • A műhely idején a hangsúly az érzékelésre kerül, keveset beszélünk

  • Fizikai szinten tapasztalod meg a kapcsolati működést

  • Kísérletezhetsz azzal, hogy hogyan hatsz

  • Tudatosabb leszel az improvizálásban

  • Önreflexiós időt és teret kapsz

Ajánlom a műhelyt mindazoknak a segítő szakembereknek (coachoknak, mentálhigiénés szakembereknek, szociális munkásoknak, trénereknek, szervezetfejlesztőknek, egészségügyi dolgozóknak, szülésznőknek, dúláknak, stb.), akik szeretnének a segítő működésükbe finomabb érzékelést, több bizalmat és spontaneitást vinni.
A műhelyen való részvétel egyúttal mozgásos feltöltődést biztosít.

Igény szerint párhuzamos angol nyelvű instruálás.

Ebédidőben kb. egy órás szünetet tartunk.

"A kontakt improvizáció tánc az érintést használja az elme és a test harmóniájának tökéletesítésére."

Roberta Mock, Independent

A műhelyt tartja: Csordás Izabella PCC coach, team coach, mentálhigiénés és szervezetfejlesztő szakember, kontakt tánc tanár. 2008 óta foglalkozom kontakt improvizációval. Az elmúlt évek során többek között a következő tanárok óráin, kurzusain tanultam: Bakó Tamás, Gál Eszter, Lipka Péter, illetve külföldi tanárok: Lior Ophir, Martin Keogh, Peter Pleyer, Scott Wells, Katja Mustonen, Thomas Kampe, Jurij Konjar, Anya Cloud. Külön kiemelem Goda Gábor Weight Flow Contact nevű testtudati tréningjét, amit tíz éve gyakorlok. 2018-2020 között végeztem el a Kontakt Budapest kontakt improvizáció tánctanár-képzési programját.

Részvétel: Minden felnőtt résztvevőt szeretettel várok, mozgásos előképzettség nem szükséges. A műhely min. 8 - max. 14 fő részvételével indul.

Amire szükséged lesz: Hozz magaddal kényelmes, réteges ruházatot, váltóruhát, zoknit (mezítláb v. zokniban mozgunk), a lazításhoz pulóvert.

Helyszín: Jurányi Inkubátorház, Budapest

Részvételi díj: 15.000 Ft/fő (március 31-ig történő jelentkezés és befizetés esetén), illetve 18.000 Ft/fő.

ICF-tagok 20% kedvezménnyel jelentkezhetnek (12.000 Ft-ért vagy április 1-től 14.400 Ft-ért).

Jelentkezés: e-mailben az izabella.csordas@belsohajtoerok.hu címen. Ha a jelentkezéskor van bármi gondolatod arról, hogy mire szeretnél a workshop során ránézni, kérlek, írd meg ezt is az alábbi adataid mellett:
- név
- számlázási cím - ami megegyezik az utaló féllel
- írj pár szót arról, hogy miért keltette fel érdeklődésedet a műhely és mit szeretnél megtapasztalni

Kérlek, akkor jelentkezz, ha egészséges vagy!

A KONTAKT IMPROVIZÁCIÓRÓL

Mi a kontakt improvizáció?

Felnőtt játszótér. Alapja a kapcsolat – önmagunkkal és másokkal, valamint a fizikai erők megfigyelése és működése. Eszközei az érintés, az izomtónus, a súly, a gravitáció.

A kontakt tánc a figyelem, a jelenlét tánca, az Itt és Most fizikális tere. Otthon hagyjuk a feltételezéseinket és a testünkkel figyelünk, fókuszba kerülnek a testérzetek. Érintésen keresztül kerülünk párbeszédbe. Megengedjük a játékot, a nemtudást, a nemet mondást, a kísérletezést, a spontaneitást, az ismeretlent.

Előre nem látható módon, mégis mindkettőnk számára komfortos találkozást keresünk. Lesz, hogy ez nem sikerül, s együtt örülünk, ha igen. Vigyázunk magunkra, vigyázunk egymásra.

A kontakt improvizáció irányzatot az 1970-es években az Steve Paxton indította el az amerikai társadalomban zajló változásokkal párhuzamosan. Ez a tánc a fizikai törvényeken keresztül vizsgálja a táncosok közötti kapcsolatot, és a hétköznapi mozgást tekinti kiindulópontnak. Paxton hit abban, és a kontakt improvizáció műfajt a mai napig meghatározza az a hit, hogy egy képzetlen táncos is gazdagíthatja mind a táncteret, mind a formát.